Du kan kontakta YeboTech för support med en av följande metoder:
Sync Station felsökning
Om du har problem, bör följande instruktioner lösa dem.
Kontrollera att Sync Stationen fungerar
Koppla först ur Synkstationen i några sekunder och anslut den igen.
-
Skärmen är mörk.
Synkstationen får ingen ström. Försök med en annan USB-port. Om du använder en USB-hubb, kontrollera att USB-hubben får ström eller försök ansluta direkt till datorns USB-port. Prova att ansluta till en annan dator. Om ingen av dessa åtgärder fungerar, är Synkstationen död;
kontakta YeboTech för att få en annan.
-
Skärmen tänds och visar \"Kör Synkstationsservice.\"
Du bör få detta meddelande på alla datorer som antingen inte har Sync Station styrenhet installerad och igång. Det innebär att synk stationen fungerar som den ska; Fortsätt till Kontrollera att Synkstationen är igång.
-
Skärmen tänds och visar \"Lösenordskod: <Kod>'
Här <Kod> är en kod om 6 tecken.
Detta innebär att din Sync Station inte är registrerad på webbplatsen; Fortsätt till
Registrera Sync Stationen.
-
Skärmen tänds och ett meddelande med \"fel\" visas.
Detta innebär ett hårdvarufel har hittats.
Observera meddelandet och
kontakta YeboTech för reparation.
-
Skärmen tänds och meddelandet \"Klar\" visas.
Detta innebär att allt ser rätt ut och Sync Stationen kan kommunicera med webbplatsen och är korrekt registrerad. Sätt i en nyckel för att synkronisera.
-
Något annat meddelande visas.
Detta innebär att Sync Stationen är igång och kör Sync Station programmet.
Fortsätt till Undersök problem.
Kontrollera att Synktationen är igång
Sync Stationens mjukvara måste köras i bakgrunden för att kunna kommunicera med YeboTech`s service. Se till att den körs korrekt.
Titta först i serviceaktivitetsfältet längst ner till höger på skärmen. Den bör innehålla en ikon som ser ut som en av dessa:
.
If you are running Windows 7 you may have to click a small "up" arrow to view all of the task tray items;
you can drag the sync station icon to the main display area if you wish.
-
Jag ser ingen ikon för servicestatus.
Styrenhetens tjänst är troligen inte igång.
För att vara helt säker, kan du kolla i Aktivitetshanteraren;
klicka CTRL SHIFT ESC för att öppna Aktivitetshanteraren, klicka på fliken "Processer", och leta efter "YSSController.exe" i listan över uppgifter.
Om den inte finns där, är kontrollern inte igång. Gå till Starta Sync Stationens styrenhet.
-
Ikonen ser ut så här:
.
Detta innebär ett fel har upptäckts i Sync Stationen. För muspekaren över ikonen för att få ett mer detaljerat meddelande som beskriver problemet.
Högerklicka på ikonen \"Välj / Öppna logg ...\" för att öppna loggfilen, som kan innehålla användbar teknisk information, vid support.
Prova att högerklicka på ikonen och välj \"Avsluta\" för att stänga styrenheten, och sedan starta den igen (se första punkten ovan).
-
Ikonen ser ut så här:
.
Detta betyder att ingen Sync Station har hittats.
Om Sync Stationens display tänds upp, försök återstarta styrenheten enligt ovan.
Se till att endast en instans av YSSController.exe körs (använd Aktivitetshanteraren som beskrivet i den första punkten ovan).
-
Ikonen ser ut så här:
.
Detta innebär en synkstation är ansluten och redo. Sync Stationen bör visa \"Klar\" på skärmen.
Starta eller installera mjukvaran för Sync Stationen
Sync Stationens mjukvara ska startas automatiskt när du loggar in. För att starta programmet manuellt, klicka på Windows meny \"Start\" / Alla program / Yebo Tech, Sync Station Controller / YSSController.
För att se till så att Sync Stationen startar när du loggar in, bör en länk till YSSController finnas i Autostart.
-
Jag kan inte hitta \"Yebo Tech\" / \"Synkstationkontroller\" i menyn.
Mjukvaran för Synkstationen är inte installerad. Gå till YeboManager hjälpsida
och hämta den senaste mjukvaran för Sync Station.
När du blir tillfrågad, välj att installera programvaran och klicka på \"nästa\" tills programmet är installerat.
Efter avslutad installation, bör du se att Sync Stationens mjukvara körs;
se
Kontrollera att Synkstationen är igång för att verifiera.
-
Sync Stationen är inte igång när jag loggar in.
Någon måste ha tagit bort programmet YSSController från autostart. Klicka på Windows Startmeny, Alla program, och högerklicka på \"Autostart\" -mappen och sedan \"Utforska\" för att öppna menymappen. Gå sedan till Alla program, Yebo Tech, Sync Station Controller; Håll ner höger musknapp på \"YSSController\" och dra den in i Autostart-mappen som du just öppnade. Släpp höger musknapp i målmappen och välj \"Skapa genväg här\", när det efterfrågas. Du bör nu se \"YSSController\" i autostartmenyn och YSSController startas nästa gång du loggar in.
-
Jag vet inte vad problemet är.
Prova att ominstallera YSSController. Klicka på \"Start-menyn\", gå till Kontrollpanelen och sedan \"Avinstallera program\". Leta upp YSSController och avinstallera. Fortsätt sedan enligt beskrivningen i den första punkten ovan.
Undersök problem
Om synk stationens display tänds och programmet för Sync Stationens är igång och känner av Sync Stationen, kan ett meddelande om problem visas på skärmen. De vanligaste meddelandena är:
-
'Lösenordskod: <Kod>'.
Här <Kod> är en kod om 6 tecken.
Detta innebär att din Sync Station inte är registrerad via webbplatsen;
Fortsätt till
registrera Sync Stationen.
-
'Servern kan inte nås'.
Detta indikerar någon form av nätverksproblem. Kontrollera att du kan komma åt YeboTech servern genom att öppna en webbläsare och skriva in adressen
'https://secure.yebotech.com'.
Om du inte kan nå servern, kontrollera att WiFi, ADSL eller organisationens Internet fungerar.
-
'Fel vid registrering'.
Detta innebär att Sync Stationen kan nå YeboManager-servern, men det var problem med att verifiera registreringen. Kanske på grund av en tillfällig driftstörning; Högerklicka på ikonen Sync Station, gå in på \"Check registrering\" och se om problemet försvinner. Om problemet kvarstår längre än några få minuter, vänligen
kontakta YeboTech för råd.
-
'Fel: kontakta supporten'.
Detta betyder att ett hårdvarufel har hittats i Sync Stationen. Vänligen kontakta YeboTech
för support.
-
'Enheten är låst'.
Detta innebär att din Sync Station är låst till ett annat konto. Bara i stulna Sync Stationer ska detta felet visas. Om du ändå får det, måste du be den ursprungliga ägaren att ta bort Synk stationen från sitt konto.
För att få mer information om ett fel, håll muspekaren över ikonen Sync Station. Högerklicka på ikonen och gå in på \"Open log ...\" för att öppna upp Sync Stationens loggfil. Där kan det finnas mer information.
Registrera Sync Stationen
När en Sync Station installeras första gången, måste du registrera det på ditt konto, så att systemet vet att alla nycklar insatta i den stationen tillhör ditt konto.
En oregistrerad Synkstation kommer att visa meddelandet \"Lösenet: WX3F6T\". Koden \"WX3F6T\" är endast exempel på en slumpmässigt genererad alfanumerisk kod på sex tecken från en oregistrerad Sync Station. Därför kommer din kod att vara annorlunda. Skriv ner koden och gör sedan följande:
-
Öppna en webbläsare och anslut till
'https://secure.yebotech.com'.
-
Logga in på ditt konto, och få tillgång till \"Sync Stations\" från huvudmenyn.
-
Skriv in huvudlösenet som visas på Sync Stationen. Observera att inga vokaler eller små bokstäver aldrig används.Så om mågot ser ut som \"1\", är det alltid siffran ett. Och \"0\" betyder siffran noll. Se till att inte blanda ihop \"5\" och \"S\".
-
När du angett koden och klickat på \"Skicka\", högerklicka på ikonen Sync Station och välj \"Kontrollera registrering\". Synk stationens ikon ska bli grön och Sync Stationen bör visa meddelandet \"Klar\". Detta innebär att Sync Station har tilldelats en permanent registreringskod och kan kommunicera säkert med webbplatsen.
-
Observera att varje gång du ansluter en oregistrerad Sync Station, kommer den att generera en ny kod. För att lyckas registrera en nytt Sync Station, får du inte koppla ur Sync Stationen innan koden matats in på webbplatsen och Sync Stationen registrerats.
-
Observera att en oregistrerad Sync Station regelbundet kontrollerar med webbplatsen för att se om den har registrerats. Så när registreringskoden angetts via webbplatsen, kan Sync Stationen komma att visa \"Klar\".